لیست اختراعات عباس اوركي
در ايستگاه هاي تقليل فشار گاز نياز به دستگاهي مي باشد كه بتوان به صورت غير حضوري بر ايستگاه ها ، ميزان فشار گاز را در هر لحظه دلخواه دريافت كرد و اين قابليت را دارا باشد كه در هنگام تغييرات ناگهاني ،افزايش و افت فشار، اين تغييرات را به گروه امداد اطلاع دهد چرا كه اگر دير متوجه شود افت فشار باعث اختلال در عمل كردن رگلاتور ها مي شود و گاز ايستگاه قطع مي شود و مصرف كنندگان بدون گاز مي مانند و اگر افزايش گاز را دير متوجه شوند باعث عملكردن تجهيزات ايمني مي شوند و دوباره گاز ايستگاه و منطقه قطع مي شود افزايش گاز احتمال بروز حادثه و خسارات را در پي دارد به همين دليل نياز است افراد گروه امداد هر روز چهار بار در محل ايستگاه ها سركشي كنند و فشار گاز را از روي گيج به خواننده و ميانگين فشار را بدست آورند و اتفاقات را به صورت پيش فرض پيش بيني كنند به همين خاطر ، دستگاهي اختراع كرده ايم افراد گروه امداد مي توانند در هر لحظه دلخواه فشار گاز هر ايستگاه انتخابي را دريافت كنند و به طور خودكار مي تواند تغييرات ناگهاني افزايش و كاهش فشار در ايستگاه را به افراد گروه اطلاع دهد روند اعلام به اين شكل است كه كاربر چه از طريق نرم افزار نصب شده بر روي كامپيوتر مركز كنترل دستگاه در شركت و يا نرم افزار نصب شده بر روي تلفن همراه مي توانند ميزان و ميانگين فشار هر ايستگاه را در هر بازه ئ دلخواه از اين دستگاه با دقت بالا از راه دور تهيه كرد . افراد گروه امداد از طريق نرم افزار دسترس به سرور و سامانه پيامكي با انتخاب ايستگاه مورد نظر، درخواستي را به منظور ميزان فشار براي دستگاه نصب شده بر روي ايستگاه ارسال مي كنند،GSM دستگاه فشاردريافتي را به شماره سامانه پيامك ارسال كرده سپس سامانه فشار دريافتي را به سرور كه از نوع SQLمي باشد را به متد HTTP تبديل مي كند و نرم افزار با توجه به دسترسي به سرور اين ميزان را دريافت و نمايش مي دهد و در صورت تغييرات ناگهاني فشار به صورت خودكار دستگاه نصب شده بر روي ايستگاه ها به مركز كنترل و تلفن همراه افراد گروه امداد ارسال و در نرم افزارهاي نصب شده بر روي مبايل يا كامپيوتر مركز كنترل دستگاه ها، نمايش مي دهد . و گروه امداد براي جلوگيري از قطعي گاز و حوادث در سريع ترين زمان در محل ايستگاه براي انجام عمليات حضور مي يابد و ديگر نياز به حضور افراد گروه در ايستگاه ها براي خواندن فشار و بررسي نيست .
ابزار حفاري سيمان در سنسور فلومتر كوريوليس در صنعت حفاري براي سيمانكاري لوله هاي جداري چاه هاي نفت وگاز نياز به اندازگيري جريان و وزن سيمان است لذا از سنسوري با نام هاي سنسور كوريوليس Mass Flow Sensor يا Density sensorيا coriolis flow meterاستفاده مي شود اين سنسور داراي دو لوله موازي 1.5 اينچ مي باشد كه در كنار هم قرار دارند كه سيال از آنها عبور مي كند ولي به مرور زمان سيمان در حال حركت درون سنسور به ديواره دروني لوله ها چسبيده و تشكيل لايه سيماني مي دهد و به مرور زمان اين مسير مسدود مي شود البته دلايل ديگري همچون اينكه اين سنسور رابعد ازكار شستشو نداده و سيمان در آن خشك شده و يا متوجه برگشت سيمان درون سنسور نشده لذا پس از مسدود شدن ديگر بلاستفاده مي باشد قيمت اين سنسور ها 120ميليون تومان مي باشد به همين خاطر نياز بود ابزاري اختراع شود كه بتواند بدون اينكه به ديواره داخلي سنسور صدمه وارد كند سيمان درون لوله هاي سنسور راحفاري و پودر كند لذا با استفاده از يك فرچه سيمي كاسه اي كه وسط آن يك مته خرينه قرار داديم تا مركزيت حفاري و در نتيجه ،فرچه را در وسط لوله قراردهد . اين مته مقداري از مسير را بازمي كند و سپس سيمان را توسط فرچه فلزي پودر كرد اين فرچه به وسيله دريل و فنر متصل به آن كه در انتهاي آن فرچه ومته كوچكي كه در وسط آن قرار دارد را بر روي سطح بتن مي چرخاند. و مسير را بدون هيچ گونه صدمه اي به ديواره باز مي كند از اين اختراع براي بازكردن مسير هاي مسدود درون لوله انواع سنسور كوريوليس و لوله تجهيزات حساس مي تواند به استفاده كرد .
نام اين اختراع سيستم هوشمند كنترل سطح گاز براي كنترل سرعت خودرو وقابل كنترل با ريموت پليس است.كه براي كنترل سرعت خودرو ها و رانندگي با يك سرعت مجاز و بدون حادثه به چنين سيستمي براي كنترل سرعت با تاثير مستقيم نياز داريم.كه اين سيستم شامل يك برد الكترونيكي مي باشد كه سنسورهاي سرعت خودرو به آن وصل مي شود و پالس خروجي ازECUكه همان پالس گاز مي باشد را با تغيير مسير توسط رله وارد ميكرو مي كند ودر داخل ميكرو پردازش وسپس به سروموتور كه همان دريچه گاز است ارسال مي كند. چنانچه خودرويي با سرعت بالاتر از حد تعريف شده توسط تابلو هاي راهنمايي رانندگي حركت كند اگر 5بار اين خطا را تكرار كند سيستمي كه ما طراحي كرده ايم ميزان سطح گاز خودرو را نمي گذارد در سرعت 95KM/h اجازه افزايش دهد با همين وسيله الكترونيكي به طور مستقيم سرعت خودرو كنترل مي شود و در حد استاندارد سرعت خودرو كنترل مي شود وعلاوه بر آن داراي يك ريموت كنترل است كه پليس مي تواند سرعتي را كه مي خواهد براي راننده متخلف تعريف و جريمه كند.لازم به ذكر است اين سيستم به طور هوشمند عمل مي كند و قابليت كنترل سرعت خودرو از طريق ريموت كنترل افسران پليس را دارد
خلاصه اختراع عنوان اختراع: دستگاه پاك كننده منافذ انگشت پس از اثر انگشت زدن . در اين اختراع يك دستگاه پاك كننده منافذ انگشت پس از اثر انگشت زدن وجود دارد. در تمامي ادارات و اماكن دولتي ضعف و كمبود بعضي از لوازمي كه بتوان از آنها در هنگام اثر گذاري استفاده شود وجود دارد. به عنوان مثال يكپارچه نبودن اين لوازم، را مطرح كرد در اين دستگاه كه ما طراحي كرده ايم اين ضعف و كمبود را با يكپارچه نمودن اين لوازم با هم برطرف كرده ايم و لوازمي كه نياز است روي ميز كار قرار گيرد را در كنار هم قرار داده ايم و نام هر كدام در نقشه ها آورده شده است مشكل مهمي كه ما علاوه بر يكپارچه نبودن آن برطرف كرده ايم ماندن جوهر پس از اثر گذاري است اين است كه حتي با چندين بار شستن مكرر انگشت به طور كامل پاك نمي شود بدليل ماندن جوهر در منافذ يا همان درزهاي اثر انگشت باقي مي ماند ما يك دستگاه در يك قسمت از اين دستگاه يكپارچه قرار داده ايم كه داراي يك مدار الكترونيكي شارژ كننده باتري شارژي مي باشد كه براي تغذيه يك موتور الكترونيكي است كه شفت آن درون يك مخزن پر از محلول پاك كننده استون قرار دارد كه به يك فرچه چهار پره متصل است و پس از ورود انگشت به درون اين مخزن كه كليد را فعال مي كند و موتور الكترونيكي پره قرار گرفته روي شفت را درون مخزن به حركت در مي آورد و اين فرچه بسيار نرم با محلول پاك كننده استون منافذ جوهري را در مدت 2 ثانيه به طور كامل شستشو داده و جوهر را از آن خارج مي كند و هميشه راه ورودي به مخزن بسته مي باشد براي جلوگيري از بخار شدن محلول پاك كننده و با ورود انگشت جوهري هم زمان مسير خروج محلول باز شده و انگشت جاي آنرا پر كرده.
با ارسال دستور توسط سيستم كنترل از راه دور يا سنسورهاي حرارتي دستور عملكرد براي گيرنده هاي درون دستگاه كه روي دهانه ي چاه قرار دارد ارسال مي گردد. گيرنده با دريافت سيگنال و تشخيص آن اقدام به باز كردن سلونوئيد ولوي كه جلوي مسير تخليه ي روغن پشت پيستونهاي بزرگ را بسته است مي نمايد و با باز شدن مسير تخليه ي روغن و اعمال فشار توسط فشار هجومي سيال در حال فوران به جلوي پيستونهاي بزرگ، روغن كه جهت جلوگيري از حركت رو به عقب پيستونها و در نتيجه عمل كردن دستگاه در مواقع عادي و كاركرد كل تعبيه شده تخليه و اجازه حركت رو به عقب پيستونهاي بزرگ را مي دهد. با عقب راندن پيستونهاي بزرگ چون سطح مقطع آنها سه برابر پيستونهاي كوچك است در نتيجه به دليل برابر بودن فشار وارده به جلوي آنها نيروي توليد شده توسط پيستونهاي بزرگ سه برابر نيروي توليدي توسط پيستونهاي كوچك است و اين نيروي پيستونهاي بزرگ را توسط چرخدنده ها به پشت پيستونها كوچك انتقال مي دهيم، نيروي وارده به پشت پيستونهاي كوچك سه برابر نيروي وارده از سيال در حال فوران به جلوي پيستونهاي كوچك يا همان رم ها است كه اين اختلاف نيرو باعث حركت رو به جلوي پيستونهاي كوچك و در نتيجه مسدود شدن دهانه ي چاه مي گردد. اين مسدود شدن دهانه با توجه به تيغه هايي كه روي پيستونهاي كوچك تعبيه مي گردد متقاوت است كه مي تواند در سه نوع زير باشد: 1- فقط مسدود كردن فضاي حلقوي چاه 2- مسدود كردن فضاي حلقوي چاه و له كردن رشته ي حفاري. 3. مسدود كردن كال دهانه ي چه با بريدن رشته ي حفاري.
موارد یافت شده: 5